El nostre company Rafa Yanes ha creat un blog del club on tothom és convidat a participar-hi i a aportar activitas, comentaris, resenyes, .....   també un acces al wikilook del club i a una colecció de fotos flickr. Molt bona feina, Rafa, ets un crack.

Blog:

Wikiloc:

Flickr (Fotos):

CALA GARBET – COLERA – PORTBOU – COLERA

Sortida 238

CALA GARBET – COLERA – PORTBOU – COLERA
(Alt Empordà)

Punt de trobada: Rotonda Passeig de la Riera de Teià. 06:30.
Itinerari autocar: Teià – Colera 163 Km. Temps 2 hores.

1r Nivell

Dificultat alta.
Distància 17 Km.
Desnivell acumulat 810 m.
Temps 5 hores.

2n Nivell

Dificultat moderada.
Distància 12,5 Km.
Desnivell acumulat 550 m.
Temps 4 hores.

3r Nivell

Dificultat baixa.
Distància 7 Km.
Desnivell acumulat 150 m.
Temps 3 hores.

Descripció de l’excursió.

1r Nivell
Espectacular recorregut resseguint el Camí de Ronda i el GR-92, què de ben segur us deixarà bocabadats, un itinerari que transcorre en bona part arran de mar i dels penya-segats, pujant dalt dels turons, podeu contemplar grans panoràmiques de la Serra de l’Albera – Costa Vermella i Costa Brava. El nostre punt d’inici és la Cala Garbet, ens dirigim al Port d’en Joan per continuar al Turó dels Canons, (80 m altd) Colera, Cala Rovellada, Puig del Claper (236 m altd) fins arribar a Portbou. Si és possible i anem bé de temps farem des de Portbou, l'itinerari circular, complementari que ens retornarà a Portbou. Anirem resseguint amb precaució els penya-segats fins el Puig de Cervera (207m altd) i Coll de Belitres (164m altd) antic pas fronterer, i en una curta baixada tornarem a estar a Portbou. Suposa fer 4 Km més i un desnivell acumulat de 260 m més. En cas de no poder fer aquest tram de recorregut, condicionats pels horaris a complir, seguirem la ruta de GR-92 que té el seu punt d’inici, com a primera etapa a Portbou. Situats dins del poble un camí de pujada ens conduirà a Coll del Frare (206 m altd). Des d'aquest punt agafarem un camí que ens conduirà a Colera, no deixant de contemplar grans panoràmiques, fins arribar el poble de Colera, objectiu final del recorregut.

2n Nivell
Igual que el 1r fins a Portbou, sense fer el tram circular fronterer de Puig de Cervera.

3r Nivell
Fins arribar a la Cala Rovellada i retornar a Colera.

08:45 h. Esmorzar Cala Garbet.
09:15 h. Inici de l’excursió.
14:45 h. Final del recorregut.
15:00 h. Dinar Restaurant El Jovent. Carrer Francesc Ribera,16. Colera.
17:30 h. Viatge de tornada a Teià.
19:30 h. Arribada a Teià.

Enllaços d'interès

Notes

Degut la possibilitat de fort i violent vent de Tramuntana, l'organització es reserva el dret a canviar el recorregut, per zones mes arrecerades i protegides del vent.
Cal portar esmorzar, aigua, calçat adequat de treking, roba adequada al temps i pluja.
Per participar a l'excursió, cal tenir la llicencia vigent de la FEEC.
Per a inscripcions o altres gestions us heu de dirigir a cetsenderisme@gmail.com.
Preu de l’excursió 35 €. No Socis 5€ més.
Data màxima d'inscripció 08/05/2016.
Es prega puntualitat.

Secció de Senderisme.