El nostre company Rafa Yanes ha creat un blog del club on tothom és convidat a participar-hi i a aportar activitas, comentaris, resenyes, .....   també un acces al wikilook del club i a una colecció de fotos flickr. Molt bona feina, Rafa, ets un crack.

Blog:

Wikiloc:

Flickr (Fotos):

SAUVA NEGRA ( Moianès)

Punt de trobada:  Rotonda inici de la Riera de Teià     Hora: 7.00 h.

Vehicle: Autocar.

Temps aproximat Teià Castellterçol  – Castellcir. Distancia 60 km. Temps 1.15 hora aprox.

Recorregut:

1r Nivell. Dificultat mitjana baixa.  Distancia 13.5 km. Desnivell acumulat. 470 m. Temps  5.00 hores.

2º Nivell.  Dificultat mitjana. Distancia 17 km.    Desnivell acumulat. 580 m. Temps. 5.30 hores.

Descripció del itinerari. La Sauva Negra es un petit espai natural (67,35 ha) protegit dins del Pla d’Espais Interès Natural, a cavall entre Castellcir (Moianès) i Balenyà i Centelles. (Osona) Sense cap dubta en aquest paratge es troba un dels boscos mes     diversos i atractius de les comarques a properes a Teià. El faig, pi roig, blades, moixeres, aurons, i avellaners ens poden donar una petita idea del que pot ser recorre l’itinerari proposat en aquesta època de l’any.

8.30 h. Itinerari: Tots junts, sortim del poble de Castellcir, (785 m de alçada) direcció la masia de Ca l’Antoja, passada la casa, el camí va pujant la Riera de Castellcir o de la Seuva Negra, en arribar a una cruïlla de camins ens separem els grups.

1r Nivell segueix un sender de curta, però forta pujada a ma dreta, en un tram de 400 m ens portarà a la Font Sulfurosa i des de aquest punt continuaran el mateix  recorregut, que també faran els companys del 2º Nivell a partir de la Font.

2º Nivell. Continua el torrent direcció a l’església en runes, de Santa Maria de Savall, (s. IX) Pantà de Sant Josep i Coll de Prims, (km 8 a 953 m d’alçada) punt mes alt del recorregut. No deixant l’itinerari previst, arribem a la Font sulfurosa de la Sauva Negra.

Des de la font el recorregut es el mateix pels dos grups. Continuant direcció a la Casanova del Castell i en 1.5 km arribem Castell de Castellcir o de Popa, (s x) dalt del castell i quedant les restes de l’ermita romànica de sant Martí,  actualment tot el conjunt arquitectònic en estat ruïnós. El nom de Popa li ve donat,  per estar construït sobre una roca, semblant a la popa d’un vaixell.

A 1 km baixant del castell trobem el camí d’anada, que seguirem direcció a Castellcir. Avanç d’arribar al poble, ens arribarem a l’església romànica de Sant Andreu de Castellcir. (s x) Des de l’església, manquen 2 km per arribar el punt i final de l’itinerari.

14.30 h.  Desplaçament amb autocar, al Restaurant. Situat a 6 km de Castellcir.

15.00 h   Dinar.  Restaurant. La Fàbrega. Telf 937 442 004

17.30 h.  Sortida direcció Teià.

18.30 h.  Arribada a Teià aproximadament.

NOTES

Preu. 36 €. ( Autocar i dinar) NO Socis 5 € més.

Es prega  puntualitat.

Cal portar esmorzar i aigua

Calçat adequat. (Treking)  Roba d’abric  adequada al temps.

Cal tenir la llicencia de la FEEC.

L’excursió anunciada a Malanyeu, es canvia de dates per motius tècnics, considerant mes adequat a la tardor.

Coordinador : Joan Torà

Inscripcions: Joan Torà, 93 555 78 42  i  691 105 819, CET, o al vostra cap de grup.

Data màxima d’inscripció  11 – 03 - 2012

Dimecres, 7 Març, 2012 (Tot el dia)