Magic Line, ajuda a Sant Joan de Deu a traves del CET, fes aportacions, sigues solidari. Nosaltres caminem, tu col.labores en nom nostre

SERRA DE CABRERA - PLA D’AIATS (Osona)

SORTIDA 223
Dissabte 14 de febrer de 2015
SERRA DE CABRERA - PLA D’AIATS
(Osona)
Punt de trobada. Rotonda Passeig de la Riera. Hora 7.00 del matí.
Recorregut autocar. Teià – Vic – Cantonigros. Distancia 102 km. Temps 1.30 h.

1r Nivell. Dificultat moderada. Distancia 15.5 km. Desnivell acumulat. 867 m. Temps. 5.00 h.
2n Nivell. Dificultat baixa. Distancia 12 km. Desnivell acumulat. 639 m. Temps 4.30 h.

Descripció del recorreguts circulars.
L’excursió que hem preparat, ens permet recórrer una part de les més espectaculars cingleres del Collsacabra. La Serra de Cabrera (on s’aixeca el Santuari de la Mare de Déu de Cabrera) queda dividida del Pla d’Aiats, pel Coll de Bram. L’itinerari és un dels més encantadors de la comarca d'Osona, on es respira una gran pau i tranquil·litat. Un cop dalt dels diferent cims, si el temps ho permet, us podeu quedar bocabadats davant les panoràmiques que es contemplen, fent una perfecta descripció de tota la plana de Vic, les Guilleries, Pirineus, Montserrat, Montseny, etc...

Iniciem el recorregut tots junts, des de Cantonigros (930m alt) en direcció al Pont de la Rotllada. (915m Alt). En arribar a la cruïlla de camins que separa, la masia de Caselles amb la d’Aiats, els grups es separen.

El 1r Nivell, anirà direcció la masia d’Aiats per les Escaletes fins arribar dalt del Pla d’Aiats, arribant al Mirador (1289m altd), retornem en darrera per dalt de la serra, direcció Col de Bram, (1180 maltd), Santuari de la Cabrera, (1300m altd) Castell de Cabrera, Osca de Cabrera i Pla de Prat, arribant a prop de Sant Julià de Cabrera, (984 m altd) tornem a remuntar el camí, direcció Coll de Bram, on agafarem el camí de baixada fins el Pont de la Rotllada i el poble de Cantonigros, punt i final del recorregut.

El 2n Nivell continuaran en direcció Coll de Bram i el Santuari de la Cabrera, de baixada tornarem al Coll de Bram, per continuar direcció Pla d’Aiats, Mirador. Vistes les espectaculars panoràmiques, Tornarem endarrere, anant a trobar la forta i espectacular baixada pel Grau de les Escaletes, masia d’Aiats fins el Pont de la Rotllada i el poble de Cantonigros, punt i final del recorregut.

08.45 h. Inici del recorregut.
09.15 h. Esmorzar.
14.45 h. Final del recorregut.
15.00 h. Dinar Restaurant. Cal Carreter Cantonigros.
18.00 h. Viatge de tornada a Teià.
19.30 h. Arribada a Teià.

Webs d’interès

Els participants, hauran de triar el menú quan s’hagin apuntat a l’excursió.
Preu. 35 €. NO SOCIS 5€ +.
L’excursió està limitada a 55 participants.
Cal tenir llicencia de la FEEC.
Cal portar calçat de muntanya. Roba adequada al temps i la pluja. Aigua i esmorzar.
Coordinador. Joan Torà.
Inscripcions. cetsenderisme@gmail.com
Data màxima d’inscripcions. 08/02/2015.

ES PREGA PUNTUALITAT.

Dissabte, 14 Febrer, 2015 (Tot el dia)