El nostre company Rafa Yanes ha creat un blog del club on tothom és convidat a participar-hi i a aportar activitas, comentaris, resenyes, .....   també un acces al wikilook del club i a una colecció de fotos flickr. Molt bona feina, Rafa, ets un crack.

Blog:

Wikiloc:

Flickr (Fotos):

SERRA DE SANT HONORAT (Alt Urgell)

SORTIDA 226

Dissabte 16 de maig de 2015

SERRA DE SANT HONORAT
(Alt Urgell)

Punt de trobada. Rotonda Passeig de la Riera. Hora 06:30 del matí.
Recorregut autocar. Teià –  Manresa – Solsona – Oliana - Peramola. Distància 156 km. Temps 02:25 h.
1r Nivell. Dificultat moderada. Distància 16 Km. Desnivell acumulat. 600 m. Temps. 04:30 h.
2n Nivell. Dificultat baixa. Distància 12,5 Km. Desnivell acumulat. 450 m. Temps 04:30 h.

Descripció dels recorreguts circulars.
Les roques del Corb i Sant Honorat, formen part d’un espectacular massís rocós de conglomerat, separats pel coll de Mu, des dels punts mes alts, hi ha grans vistes de la vall del riu Segre a Oliana i Rialp.

Sortint tots junts, des del poble de Peramola, anem cap al grau de Porta, el forat i el corral del Corb, construït sota una balma, en aquesta part del recorregut, podem pujar a l’ermita enrunada de Sant Salvador, on gaudim d'esplèndides vistes.
Baixem pel mateix recorregut que hem pujat i ens encaminem cap al Coll de Mu i les roques de Sant Honorat, passant per camins aeris amb cingleres, però fàcils de seguir i ben marcats, fins a pujar dalt del cim, on hi ha l’ermita completament derruïda, assolint el punt mes alt de l’itinerari.
Resseguirem una gran plana, amb espectaculars vistes. Si ens atansem al marge dels penya-segats, podem comprovar les espectaculars parets completament verticals, no aconsellables per a aquells que pateixen vertígen.
La caminada no té dificultat, però l’he qualificada de moderada, pels passos aeris i el parell de passos que s’han de fer amb l’ajut de cadenes, per a més seguretat, que no són complicats, però que poden ser-ho pels que pateixen vertígen.

2n Nivell. Aquesta part del recorregut, és mes tranquil·la, amb una pujada inicial a Coll de Mu. Arribats a Coll de Mu i havent vist la Balma, iniciarem el retorn a Peramola, on farem un petit itinerari documentat de les fonts de Peramola.

09:00 h. Esmorzar. Arribat a Peramola esmorzarem en la Font de la Capella del Roser.
09:30 h. Inici del recorregut.
14:45 h. Fi de l’excursió i ens desplacem amb autocar al poble de Su.
15:15 h. Dinar Restaurant El Forn de Su.
18:00 h Viatge de tornada a Teià.
19:30 h. Arribada a Teià.
Webs d’interès. http://vimeo.com/96346730 http://muntanyesencantades.blogspot.com.es/2012/11/cami-de-les-fonts-peramola.html

Notes.
Preu. 35 €. NO SOCIS  5€ +.
Cal tenir llicencia de la FEEC.
Cal portar calçat de muntanya. Roba adequada al temps i la pluja.
Cal portar aigua i esmorzar.
Coordinador. Joan Torà.
Inscripcions. cetsenderisme@gmail.com.
Data màxima d’inscripcions. 10/05/2015.
ES PREGA PUNTUALITAT. Disculpeu el fet de matinar. Tenim 02:30 de viatge.

Secció de Senderisme.

Dissabte, 16 Maig, 2015 - 06:30